TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 4 september 2011

McClaren dementerar rykten

The Championship
Nottingham Forest är fortfarande efter fem spelade omgångar utan vinst hemma på City Ground. Klubbens enda ligavinst denna säsongen kom borta mot Doncaster den 16 augusti. De två senaste matcher har slutat med storförluster. Sammanlagt 1-8. Ny ryktas det dessutom att nyanställda manager Steve McClaren är på väg att lämna den klubb som han anställdes av under sommaren. Rykten som är helt utan grund. Det säger idag klubbens VD Mark Arthur. 

Det har ryktats om att McClaren skall lämna på eget initiativ eftersom han inte fått de spelare han vilja ha eller den start på säsongen som supportrar och styrelse haft som krav. McLaren säger själv idag till Forests hemsida att " Mitt mål är att ta Forest till Premier League. Det är det jag är här för att göra. Vad andra säger bekommer mig inte. Jag vet vad jag vill göra." Brittisk media har skapat sin egen story runt Forest och gillar att hacka i den manager som en gång i tiden blev syndabock med hela England då han sparkades som förbundskapten. 

Hyenorna i brittisk press arbetar så. Forest däremot jobbar långsiktigt. Mark Arthur säger exempelvis till samma hemsida "Vi arbetar för framtiden och inte för dagen i denna klubben. Det är det som McClaren är anställd för. Han är en bra manager, det vet vi alla om och han kommer trots en dålig start snart skörda framgångar." Då var det utagerat. Återstår att se vilket som blir nästa påhittat ämne i sagan om den förre förbundskaptenen. Sådant hittar media lätt och ofta.

Inga kommentarer: