TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 3 september 2011

Tippa med TLC

9 rätt förra veckan och det som gjorde mig extra nöjd var att singelkrysset på Swansea-Sunderland satt och att 16%:aren Burnley slog Derby borta.
Denna vecka tror jag stenhårt på nollpoängaren Leyton Orient, sen tror jag stabila Huddersfield vinner borta och att Crawley åker på en liten motgång.....

R-3-3-24 med en extra halvgardering

1 Skottland-Tjeckien 1x2
Klurig match. Skottarna har ett rätt intressant lag. Tjeckien har ett stabilt försvar och kanske kan kontra till sig alla poängen. Alla tecken.
2 Carlisle-MK Dons 1 2
Carlisle är starka hemma och förlorar ytterst sällan. Gästerna leder L1 och trots försäljningen av Sam Baldock har man en riktigt vass offensiv. Jag tror på en öppen match och väljer därför 1 2 på systemet.
3 Chesterfield-Leyton Orient 2
Bottenmöte. Nykomlingarna Chesterfield har fått en tung start, bara en poäng på fem matcher. Ännu värre start för gästerna, fem raka förluster. Jag är dock övertygad om att gästerna kan mycket bättre och dessutom har fyra av förlusterna kommit mot lag som just nu ligger på övre halvan. Jag spikar tvåan.
4 Hartlepool-Exeter 1
Stabil start av hemmalaget (poäng mot starka lag som MK Dons och Huddersfield) men bara en vinst än så länge. Gästerna har startat lite sämre och kommer prioritera försvaret först. Jag tror inte man kan hålla emot hela matchen och spikar ettan.
5 Notts Co-Bournemouth 1x M
Hemmalaget har stor kapacitet men är agerar väldigt ojämnt. Saknar ev viktige Hughes. Gästerna har inte nått upp till förra årets nivå ännu. Max en poäng tror jag på. 1x får det bli.
6 Oldham-Huddersfield 2
Hemmalaget låter ev ett par nya spelare debutera. Bortalaget har tillhört toppen ett par år nu men inte riktigt nått enda fram. I grunden är gästerna ett bättre lag, jag spikar tvåan.
7 Scunthorpe-Colchester 1 2
Hemmalaget har fortfarande inte vunnit men spelet har sätt bättre ut på slutet och man har förstärkt laget. Gästerna gör många mål men släpper också in en hel del. Jag tror på öppet och målrikt och kör på 1 2.
8 Sheffield U-Bury 1
Bra start av hemmalaget som siktar på championship. Har förstärkt laget med två unga mittfältare från Rangers. Bury har sålt sin bäste målskytt och jag tror de får det svårt här. Etta.
9 Stevenage-Rochdale x
Svårspelade Stevenage har bara en förlust så här långt. Jag har dock en känsla av att de är bättre på att gneta till sig poäng mot bättre lag än att föra matcher. Tror på en avvaktande match där båda lagen är nöjda med kryss. Jag chansar och kör krysset ogarderat.
10 Tranmere-Yeovil 1
Hemmalaget verkar ha fått ordning på laget efter ett par jobbiga säsonger. Gästerna kommer slåss på nedre halvan och jag tror man får åka hem utan poäng. Etta.
11 Walsall-Brentford 1x2
Två lag som blandar och ger. Har en känsla av att det kan gå hur som helst. Alla tecken.
12 AFC Wimbledon-Port Vale 1 2
Skaplig start för kultlaget från sydvästra London. Man är på jakt efter sin första hemmaseger i football league. Gästerna är inte så pjåkiga och kan störa. 1 2 känns bra.
13 Crawley Town-Bristol R 1x2
Toppkänning för Crawley efter en imponerande start. Snart läge för en motgång tror jag. Gästerna Rovers är inte så dåliga och jag tror de kommer slåss på övre halvan. Jag chansar lite och helgarderar.

Topptipset: 1x2, 1x, x2, 1, 1x. 2, 1x och 1.

Trevlig lördag alla tippare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt att chansa en del. Svår omgång som kommer ge bra med pengar.

Täby sa...

12 rätt. Man tackar och häller upp ett glas bubbel för att fira :)