TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 10 september 2011

Tippa med TLC

Ingen höjdare förra veckan, bara 8 rätt och ingen av mina varningar eller chansningar gick in.
Även veckans rad ser klurig ut, svårt att hitta säkra och utdelningen kommer nog bli bra.
I dag tror jag på motgång för Brighton, skrällchans för Watford och att underpresterande Forest vaknar till.

1 Arsenal-Swansea 1
Uppehållet kom lägligt för Arsenal. Ett gäng nya spelare köptes in under transferfönstrets sista dag och troligtvis debuterar Arteta och Mertesacker i dag. Swansea har stora problem med målskyttet och kommer få en mycket jobbig eftermiddag på Emirates. Tvärsäker etta.
2 Everton-Aston Villa x2
Hemmalaget har sålt Arteta och Beckford och tillsammas med ett gäng skador ser offensiven tveksam ut. Villa har plockat in Jenas och Hutton från Spurs och Darren Bent är åter tillgänglig. Minst en poäng tror jag på, x2.
3 Manchester C-Wigan 1
City imponerar och har en mycket svårstoppad offensiv. Wigan har visserligen inte förlorat ännu men man har inte mött något lag som förväntas ligga i toppen. Jag spikar ettan.
4 Stoke-Liverpool 1x2
Ligans mest svårspelade lag Stoke har förstärkt rejält med Crouch och Palacios och kan precis som vanligt sätta käppar i hjulet för vilket lag som helst. Liverpool har imponerat hittills men jag skulle inte bli förvånad om man kammar noll här. Alla tecken.
5 Sunderland-Chelsea 2
Sunderland har stora problem med målskyttet och saknar skadade Gyan och O´Shea. Chelsea får tillbaka bl.a Cech. Man har bra statistik här. Jag kör på tvåa.
6 Wolverhampton-Tottenham x2 M
Bra start av Wolves men nu är det annan kaliber på motståndet. Tottenham blev förnedrat två gånger om innan upphållet och bör vara superladdade här. Nya Parker och Adebayor startar. Minst en poäng tror jag på, x2.
7 Mjällby-IFK Norrköping 1
Hygglig form trots 0-3 senast för Mjällby. Nu saknas Rosengren och Osiako men Fejzullahu gör comeback. Norrköping är usla borta och försvarsspelet väldigt taffligt. Jag tror man åker hem tomhänta. Etta.
8 Barnsley-Leicester 2
Tung start för Barnsley och dessutom många skador. Leicester ser allt bättre ut och nye Beckford ersätter skadade Nugent. Jag kör på tvåa.
9 Bristol C-Brighton 1
City har stor kapacitet men är väldigt ojämna. Brighton imponerar men har flera spelare småskadade och den första förlusten närmar sig. Jag chansar och kör på etta.
10 Burnley-Middlesbrough 1x2
Klurig match. Burnley vann sist borta mot Derby och får nu tillbaka Bartley. Boro hoppas att Scott McDonald återkommer. Tappade onödiga poäng senast. Kanske dags för säsongens första förlust? Jag helgarderar.
11 Peterborough-Hull 1 2
Bra start av hemmalaget. Nu får man tillbaka viktige Zakuani. Hull kan bättre och startar med inlånade Waghorn på topp. Eftersom båda lagen sällan kryssar så nöjer jag mig med 1 2.
12 Reading-Watford 1 2
Reading är ytterligare ett lag som kan bättre. Nya trion Gorkss, Mills och Le Fondre ger laget ny energi. Watford har det tungt men har förstärkt anfallet med Joe Garner och får tillbaka Iwelumo. Kanske kan man skrälla? Jag kör på 1 2.
13 Southampton-Nottingham 1x2
Finfin start av hemmalaget och man spelar med ett härligt självförtroende. Här har man dock blivit rejält överstreckade (66%). Forest har stor kapacitet men har inlett svagt och spelet kan bara bli bättre. Nu får man tillbaka Moussi och ev Anderson och dessutom har man bara förlorat en av de elva senaste mot The Saints. Alla tecken tas med men jag hoppas på X (21%) eller 2:a (13%)

Topptipset: 1, 1x, 1, x2, x2, 1x2, 1 och x2.

Trevlig lördag!

Inga kommentarer: