TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 13 maj 2012

1 rätt av 20 möjliga.

Men vi börjar med det roliga, och det som jag ändå kan få en klapp på axeln för. Skrivet 10 september ifjol: http://langhamcourt.blogspot.se/2011/09/buy-me-title-baby.html


Man skall gå mer på känsla, helt klart. För när jag tänkte till och verkligen försökte förutse den Premier League-säsong som avslutades på ett utomordentligt dramatiskt sätt idag. Ja, då såg det ut så här:
http://langhamcourt.blogspot.se/2011/08/imorgon-kor-vi-igen.html


Man kan inte få alla rätt jämt...


Jag tippade alltså Chelsea som segrare. Jag trodde verkligen på de blå i år, speciellt fräscht kändes det med tränare Villas-Boas. Nu vet vi ju alla att det inte gick något vidare. Dock har man en jättechans att göra 2011/2012 till något riktigt stort, när man spelar CL-final om en knapp vecka. Och tränarbytet Villas-Boas ut och DiMatteo in blev ju rätt lyckat.


United som tvåa är jag ändå rätt nöjd med. Samtidigt är det två övertidsmål av City som räddar min heder här.


City tippade jag alltså trea. En liten missräkning, och det är bara att lyfta på hatten för Mancini. Starkt att få ihop det. Men återigen; två övertidsmål räddade mannen med guldskeden i fickan, från att få söka nytt jobb.


Jag missräknade lite på Arsenal, men det må vara hänt. Jag hade norra London-kollegan Tottenham ett steg för långt ner. 


Man kan notera i alla fall tre riktigt stora missräkningar. Och samtliga har överraskat (i alla fall mig) mycket positivt:
Newcastle. Vilken säsong. Det finns inte mycket annat att säga. Jag är full av beundran för deras femteplats.
Norwich & Swansea. Men å andra sidan; vem är inte överraskad av deras fina säsonger? Tror inte ens att tränarna i respektive lag hade hoppats eller trott på något liknande. De slutar alltså på 12:e respektive 11:e plats. Med sina (i sammanhanget) riktiga budgetsatsningar. Mycket imponerande. Och en ny favorit har vi fått se också, i de gula från Norwich; Grant Holt. Klassisk, hård forward.


Okej, ett rätt av 20 möjliga alltså. Det finns en anledning till att jag inte livnär mig på betting.


Nu tar Premier League ett brejk. Men vi skall hålla ögonen öppna på Chelseas öden i CL. Och förstås kvalet upp till finrummet. En klassisk tillställning som lär bli en livad historia på Wembley. Blackpool - West Ham. Håll i hatten.

Inga kommentarer: