TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 6 januari 2013

Barnes-Homer räds inget motstånd

Han bodde i Jämtland under fyra månaders tid 2012. Matthew Barnes-Homer spelade 11 matcher och gjorde två mål för Östersunds FK i division 1 Norra. Igår blev han matchhjälte då Macclesfield slog ut Cardiff City ur FA Cupen. Med två mål de sista fem minuterna vände han matchen och lyckades på egen hand stå för skrällen i cupen. Lilla Macclesfield är 81 placeringar under Cardiff i ligarankingen. Det brydde sig aldrig fotbollsnomaden Barnes-Homer om; "-Mitt jobb är att spela fotboll. Jag tänker på mig själv och mina lagkamrater. Jag skiter ifall motståndet heter Real Madrid eller Dover. Den 26-årige anfallaren har en annorlunda karriär bakom sig med spel i 15 olika klubbar i England, USA och Sverige. Den mixen har gett utdelning i form av rutin och respektlöshet. Det är Macclesfield glada för idag.

Inga kommentarer: