TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 26 mars 2009

Bland Lufsar och kvalfinaler!

Hungrigare än en bulgarisk vakthund äntrade jag Wieselgrens Pizzeria efter jobbet. En Bella med stark och vilökssås senare var jag mer proppmätt än Lufsen från Olskroken. Det har varit en livlig diskussion och mailkonversation på senare tid. Lufsen förespråkar jippo på premiären. Allt från gårdsfester och grillpartyn med sangria till parkhäng och poängpromenad. Det lär sluta med att samme person i vanlig premiärstil hittas i sin lya i fosterställning, luktandes köttbullar och jämrandes; ”De é la GAIS!”
Då vet man att det är premiär!

Att det är fredag i morgon vet jag till allra högsta grad. Det är dagen man räknar ner till ända från det att man öppnar ögonen på måndagens ångestfyllda morgon.
Förövrigt har jag mer än stor lust att dra över till London i slutet av Maj.
Den 23/5 är det nämligen League 2 Play-Off Final på Wembley. Dagen efter är det League 1 Final och den 25:e är det kval-final i The Championship.

Tre dagar på Wembley.
Som det ser ut nu är det ett gäng sköna lag som är involverade i denna kvalstrid.
Tre dagar med genuin brittisk fotboll. Det är kärlek det.
Tål att övervägas.
Hade suttit fint. Undra hur frugan hade tagit det ifall jag sagt det vid bordet; ” - Jo du den där Greklandssemestern vi snackade om, vi ställer in den. Jag har lite andra planer”
Undra hur det hade mottagits?
Förvisso är man lika törstig på Stella Artois i bägge länderna, men jag föredrar faktiskt hellre att spendera en super-weekend i den brittiska övärlden istället för den grekiska. Då är det ju ingen risk att bränna sig.

Ha en bra Torsdag kväll!

Inga kommentarer: