TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 16 mars 2009

Far och flyg med ockerpriser!


SAS,Scandinavian Airlines, har länge beklagat sig över att färre passagerare flyger med dem.
För skoj skull gick jag in på deras hemsida för en stund sedan och kollade vad det skulle kosta att resa två personer från Landvetter till Manchester.
Lunchkaffet skvalpade till ordentligt och höll på att fastna i halsen då jag såg prislappen.

12.012:-

För den summan kan du få en semestervecka i Karibien eller i Thailand.
Nu blev det ändå 6.006:- per person. Ett pris som är hutlöst högt för endast en tredagars vistelse.
En flygresa mitt i veckan brukar vara billig. Åker man dessutom Ekonomi-klass så kan man komma undan rejält billigt.

Nu kan det förvisso vara så att jag är förblindad av Ryanairs snuskigt billiga resor, men faktum är det att en resa på tre dagar med Ryanair som inte ens kostar en tusenlapp till att resa med SAS för ett ockerpris som är sex gånger dyrare är inget annat än ett hån.
SAS kritiserar lågprisbolagen för sina billiga resor och för att dessa stjäl passagerare.
Är det konstigt?
Med tanke på SAS priser så är jag förvånad över att det bolaget inte har gått sämre.

1 kommentar:

Anonym sa...

650:- betalade jag för London ToR med Ryan Air, i slutet av april. För två pers.