TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 20 juli 2009

City sett ur ljusblåa ögon

Mina sågningar av Manchester City den senaste tiden har väckt känslor i de ljusblåa leden.
Jag låter här nedan publicera en text skriven av signaturen Lugna Dalom där han med sitt Cityhjärta ger sin syn på saken.


De platser City har ersatt är platser där det inte har funnits vettiga alternativ på evigheter.
Dem har inte haft ett fungerande anfall sedan Anelka lämnade.
Om du däremot tar en titt på resten av lagbygget, hittar du dels egna akademispelare som Johnsson, Richards, Ireland och Onuoha, som alla är givna i truppen samt ett smart nyförvärv i Gareth Barry.

Jag tycker att du är fel ute då du i detta tidiga skede redan jämför oss med Chelsea.
Jag är kluven inför detta.
Samtidigt som jag inte gillar utvecklingen i City så är jag ändå glad att ha ett lag som på pappret åtminstone skall kunna skrämma flera lag i Premier League.
Trösten för oss City-supportrar är att vi är vana vid motgång. Jag tror som högst på en sjundeplats i tabellen och då är jag optimist. Vidare till inköpen. Det araben har gjort är att säkra de positioner där City inte har haft ett vettigt alternativ i anfallet.

Robinho har ju fungerat som släpande forward/ vänster ytter men nu har City även skaffat sig spets i Santa Cruz och Tevez.
Dessa två är bra värvningar men inte att jämföra med de tunga namn det har talats om.
Nu när Adebayor är klar så är han den mest namnkunniga spelare bredvid Robinho.
Det är dessa namn som fotbollsintresserade människor hänger upp sig på och på grund av detta så är det många som anser att City köper sin framgång.

Men hitta ett annat lag där du bygger din elva på fem egna produkter i Shaun Wright/Phillips (som jag räknar som egen produkt efter att tiden i Chelsea mest handlade om att värma bänk) , Stephen Ireland, Chinedum Onuoha, Mica Richards och Michael Johnson.
Det gör du inte.

Hur skall City spela för att behålla sitt goda rykte?
Bellamy? Vassell? Mills? Hammann?

Tack!
//
Lugna Dalom






Inga kommentarer: