TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 22 juli 2009

Svennis och Grip i Notts County

Igår skrev jag ett par rader om den klassiska Nottinghamklubben Notts County och dess formkurva innan säsongsstarten.
Idag läser jag i engelsk media att Sven-Göran Eriksson blivit värvad till klubben som fotbollsdirektör.

Svennis till Notts County!!!

Jag trodde först inte mina ögon. Kollade snabbt i almanackan att det inte var April månad och nöp mig sedan lite lätt i armen.
Denna ytterst sensationella värvning ser för bra ut för att vara sann.
För Notts Countys del.

Svennis är i mina ögon en världsmanager.

En personlighet som kan forma mediokra mittenlag till vinnande elvor som utmanar om ligaguld.
Svennis är i mina ögon en manager som hör hemma i toppskiktet i vilken klubb som helst i världens största ligor.
Och han väljer Notts County i League Two.
Givetvis plockar han med sig sin trogna följeslagare Tord Grip. Ler och låghalm.
Notts County är givetvis överlyckliga över dess historiska värvning.

Svennis arbetsuppgift blir att fungera lite som en ambassadör. Ett sådant yrke som Tony Cottee och Kenny Dalglish har i West Ham respektive Liverpool. Ett ansikte utåt för klubben som gör reklam, värvar sponsorer och spelare. Men arbetsuppgiften går även utt på att sköta hand om scoutning, bygga upp akademin och uppbyggnaden kring träning med gym, hälsa och friskvård.
Har Notts County en formkurva nu så lär den bli större med Svennis i klubben.
Det mesta han arbetar med blir vinnande koncept.
Frågan är bara hur länge nuvarande manager Ian McParland kommer sitta kvar på sin post?
Sedan en vecka tillbaka så ägs Notts County av ett bolag i Mellanöstern och sådana ägare brukar vilja ha snabba resultat och framgångsrika härförare.

Bli inte förvånade ifall Svennis och Tord Grip kommer sitta på "The Magpies" bänk på Meadow Lane framåt höstkanten.


Inga kommentarer: