TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 23 februari 2012

Lidandet i Bristol

Bristol City har de senaste säsongerna inte haft något vidare flyt. Det är dock inget emot vad man var med om 1982. The Robins hade då varit med om tre nedflyttningar på raken, var hårt drabbat av usel ekonomi, hade högavlönade spelare som inte presterade därefter och var bara minutrar ifrån konkurs. Supportrar, spelare och ledare åt lugnande medicin. En krigsveteran som överlevt Första och Andra Världskriget lades in på sjukhus. Kroppen klarade inte längre. "Jag har stridit i stadsbebyggelse, på åkrar, ängar och i öken. Jag har varit nära att dö ett flertal gånger. Jag har haft dödsångest. Ingenting av detta kan beskrivas över hur jag mått de senaste säsongerna med City. Jag har alltid varit stark men City tar musten ur mig."
Inlevelse, hängivenhet och passion sitter i hjärna och hjärta. Det är förmodligen bara riktiga supportrar som förstår sig på det.

Inga kommentarer: