TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 19 februari 2012

Det goda med det onda.

Paolo di Canio avtjänar ju ett straff som innebär att han inte får vara med på tränarbänken, under två matcher. I veckan spelade hans Swindon den första av de två matcherna med tränaren avstängd, när man slog Crawley med 3-0.
Man skulle kunna tro att Di Canio är förbannad och besviken över straffet. Inte alls. Han till och med välkomnar det.
"Jag vill uppriktigt tacka förbundet för att de stängde av mig, och därmed ger mig chansen att se våra matcher från läktaren. De kan förresten stänga av mig hela säsongen, vi vinner serien ändå.", sade italienaren härom dagen. "I vanliga fall måste jag alltid se om matcherna (på tv) eftersom man inte ser allt från bänken. Nu behöver jag inte det, i och med avstängningen. FA kan stänga av mig resten av säsongen om de vill, mina spelare vet vad de skall göra.", fortsatte han.

Ja, det gäller ju att ta det goda med det onda. Och med den disciplin Di Canio verkar ha på spelarna (snarare än sig själv...), så kommer det nog att gå bra för Swindon.

***

På tal om avstängningar: West Hams mittfältare Ravel Morrison riskerar nu att få straff och avstängning av FA. Detta efter att han på Twitter skall ha fällt en eventuellt diskriminerande kommentar om en annan twittrare.
Förbundet kommer att utreda och eventuellt blir det påföljder för 19 åringen.

TLC säger att visst är man mer påpassad som känd fotbollsspelare. Och bevakningen är ibland absurd och klart överdriven. Men det är inget nytt, och du får helt enkelt tänka dig för en gång extra innan du klickar på tweet/publicera/kommentera.

Inga kommentarer: