TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 28 november 2011

Lite tankar och åsikter

Jag höll seriöst på att smälla av när jag såg intervjun på söndagskvällen, hur fan kan han med? Alex Ferguson sågar domarinsatsen i matchen mot Newcastle och menar att det är bland det värsta han varit med om i domarväg.
Allvarligt talat hur fan kan han med?
Det finns inga andra som fått med sig så många billiga straffar, extra tillägstid (aka Fergietime) och andra domslut som Man U och Alex Ferguson. Det räcker att kolla matchen mot Newcastle, bollen tar tydligt på Hernandez hand innan ledningsmålet men det säger han inget om. Han verkar också ha glömt att två av målen i segermatchen mot Chelsea för någon månad sen var offside. Osmakligt är det men han är skicklig på det han gör, det skulle inte förvåna mig det minsta om stor mäktiga United kompenseras på något sätt, kanske redan till helgen då man möter svårspelade Aston Villa borta.

Får väl också påpeka att PL domarna inte hade sin bästa omgång, Newcastles, Tottenhams och Wigans straffar såg alla rätt tveksamma ut.

Vad är det med målvakter och Anfield Road? David de Gea, John Ruddy, Michel Vorm och nu senast Joe Hart har alla svarat för otroligt målvaktsspel och räddat poäng till sina lag på Anfield Road. Bara två hemmasegrar på sju matcher för Liverpool är inte bra nog om man vill spela CL nästa säsong.

Hur länge kommer Steve Kean och Steve Bruce få behålla sina jobb? Steve Bruce bör nog vara orolig eftersom ägarna satsat en del pengar och att han har en ganska hygglig trupp att arbeta med. Steve Kean däremot har ingen vidare trupp men jag tror ju ändå att de indiska ägarna förväntar sig bättre resultat. Jag tror att minst en av dem åker nu under veckan, jag har en känsla av att Sunderlands ägare ändå har en mer långsiktig plan och större tålamod och därför lägger jag mina pengar på att Steve Kean står utan jobb när vi kommer in i december månad.

Millwalllegenden Neil Harris gjorde sitt fjärde mål för Southend i helgen men trots ett stort spelövertag blev det bara 1-1 hemma mot Bristol Rovers. Southend leder fortfarande League Two men bara på bättre målskillnad sedan Crawley tagit in två poäng genom att bortaslå Rotherham. Southend har ju spelat enormt bra på slutet men jag är säker på att en förlust kommer när som helst, kanske redan i nästa omgång då svårspelade Cheltenham väntar på bortaplan.

Inga kommentarer: