TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 16 november 2011

Vi hade i alla fall tur med kläderna.













Bilden är snodd/lånad från The Guardian, och jag tycker att den symboliserar väldigt väl hur England B slog Sverige A (ett lånat uttryck), igår. Där Sverige, om vi är snälla, hade kamp hade England klass. Där vi hade mättnad hade de hunger.
I svenska medier kan vi idag läsa om dröm- respektive mardröms-lottningar, till nästa sommars EM. Jag gissar att många andra länder skriver in Sverige under rubriken "DRÖM". Inget av det vi har sett i träningslandskamperna lär ge någon skrämselhicka, i någon del av Europa.

Å andra sidan. Vi är alltid bra mot bra motstånd, när det gäller. Självklart finns undantag, som när Tyskland gav oss en lektion som jag aldrig glömmer, i VM härom året. Men det är långa månader kvar, mycket tid att arbeta upp Zlatans hunger igen, månader av tätningsarbete i ett långsamt försvar.

England såg desto fräschare ut. Speciellt gillade jag högerback Kyle Walker. Tottenhams yngling gjorde det riktigt fint. Han sattes förvisso inte på några större prov i defe
nsiven, men gjorde det desto bättre framåt istället.
Fabio Capello befinner sig nu i en sits där han kan få svårt att skala bort kompetenta spelare, framöver. Erik Hamrén hade nog gett en hel del för den sitsen. Inte minst när det gäller försvarsspelare och yttermittfältare.

Bäst igår, med svenska ögon? Tröjorna som var något av det bästa jag har sett på en plan, i samband med något landslag. Spela i dem jämt. Konkurrerande tröja så här ur minnet får bli Inters bortatröja från några säsonger sedan. Den är otrolig.

Inga kommentarer: