TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 28 mars 2012

Anekdoter från Old Albion

Signaturen HS Hopper har tidigare tipsat TLC om intressanta kuriosa och händelser ifrån England, ett land han besökt flertalet gånger i samband med fotboll. Idag berättar han om situationer och händelser som svetsat sig fast i minnet.
***
Säsongen 1981-82 och match i dåtida Div. 3 på Griffin Park mellan Brentford och Gillingham.  Fösta 20 minuterna kan om man skall vara positiv beskrivas som en enda stor gäspning, vilket även gentlemannen snett bakom mig tydligen också tyckte. Brentford fick en frispark i offensivt läge, ca 4-5 meter utanför straffområdet och tidigare nämnda man skriker på bred cockney ” Play it forward, not back to the bleeding keeper.
***
Säsongen 84-85 och ett besök på ökända gamla The Den och med Millwall som hemmalag mot Orient, med andra ord London derby även om The O´s supportrar varken sågs eller hördes.  Hur som helst så krockar 2 spelare – 1 från vardera lag – och bägge blir liggandes och sjukvårdare kallas in.  Millwall spelaren kvicknar till först och går i god sportsmannaanda fram till motståndaren för att se hur han klarade smällen.  Då träder någon i publiken in i handlingen och vrålar för full hals  ” KICK HIM”
***
Vi stannar kvar i Millwall och en historia som jag bara hört (såg inte matchen själv).  West Brom gästar The Den (gamla) och efter en liten skärmytsling kramar de bägge spelarna om varandra varvid någon ”supporter” i blå tröja skriker ” Wreck his f*cking neck”

En annan  historia jag fått berättat för mig är att Chelsea har en ramsa so lyder: Chelsea here, Chelsea there, Chelsea every f*cking where.  Vid ett tillfälle hade man på Stamford Bridge besök av någon kyrklig person varvid sången löd ”Chelsea here, Chelsea there, we are not allowed to swear.
***
Träffade för x antal år sedan träffade jag en Stoke City supporter som efter några pints ställde en kuggfråga. "-Kan du namnge tre engelska lag med ett fult ord i namnet."  Arsenal kom jag på och efter lite hjälp kom även jag fram till Scunthorpe men sedan tog det stopp.   Svaret kom men eftertryck och stor glädje från Stoke supportern    -  Port F*cking Vale.

Inga kommentarer: