TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 27 mars 2012

The sky is the limit?

Ja, kanske inte riktigt. Men Alex McLeish säger i alla fall att dagarna med stora värvningar till Aston Villa inte är över. Detta trots att klubben redovisade en brakförlust förra månaden.
"Jag tror inte att de (stora övergångarna) är uteslutna för oss, i framtiden. Jag har pratat med ledningen, och de säger till mig att det inte bara handlar om att hitta spelare på fri transfer.", sade McLeish.

Den skotske tränaren uttalade sig också om vad han tycker om att dagens spelare tjänar otroliga pengar och kör dito bilar: "Folk säger att jag värvat t.ex. N'Zogbia snarare med tanke på hans intresse för snabba bilar, än vad han åstadkommer på planen. Jag kunde inte bry mig mindre. Självklart skulle jag själv ha velat tjäna de pengarna, jag gillade också Porsche och andra snabba bilar, när jag växte upp.
Men så länge spelarna presterar på planen så bryr jag mig faktiskt inte. Det jag har sagt, däremot, är att det först och främst handlar om att vinna fotbollsmatcher, och sedan njuta av det. Jag tycker dessutom att N'Zogbia har visat sin potential bra, senaste säsongerna.".

Detta alltså om en spelare som mycket sarkastiskt, och en aning omotiverat, kallats för N'Zomnia, i tidigare klubbar...

Inga kommentarer: