TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 7 mars 2012

En hedersam ursäkt

Rochdales manager John Coleman inledde i början av året arbetet i sin nya klubb på ett strålande sätt. Seger direkt i derbyt mot Bury. Sedan kom han snabbt ner på jorden. På de senaste åtta matcherna har endast två matcher slutat med seger. Gårdagens förlust mot Carlisle på bortaplan (1-2) fick honom till att be alla klubbens supportrar om ursäkt. På presskonferensen efter matchen sa Coleman; "-Jag är djupt besviken på det spel som vi visade upp i andra halvlek. Det var inte alls det vi pratat om under halvtidsvilan. Jag är ledsen och jag skäms. Jag vill be alla klubbens supportrar om ursäkt för att jag och laget stal värdefull tid utav dem. De ställer upp för oss i vått och torrt och vi klarar inte av att betala tillbaka. Förlåt"
Rochdales supportrar hade satsat på resan till Brunton Park. Carlisle 13 matcher långa obesegrade hemmasvit skulle få sig ett slut. Busslaster med supportrar från Greater Manchester skapade en ljudkuliss på den nordengelska arenan. Förgäves. Heder åt Coleman som ber om ursäkt. Nu får han också se till att rensa upp i laget så att ursäkterna i framtiden inte skall behöva växa på hög.

Inga kommentarer: