TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 28 april 2009

Puckade hybridlag

Noterade igår vid hemkomst sent på kvällen att det tydligen pågår ett världsmästerskap i ishockey. Ögnade igenom text-tv sidan 377 och såg att VM var i full fart. Sverige mötte Lettland. Brydde mig föga och gick och lade mig.
I morse hörde jag på radions nyheter att man förlorat mot letterna och att förlusten var mer pinsam än OS-fiaskot mot Vitryssland för ett par år sedan.
Jag brydde mig faktiskt mer och blev mer frustrerat irriterad över att spilla kaffe på arbetsbyxorna i morse. Då fattar ni säkert hur mycket intresse jag lägger på issporten, i synnerhet en årstid som denna då fotbollen regerar. Jag har inget emot ishockey. Tvärtom. Efter fotbollen, som är en ohotad etta, så får jag nog säga att hockey är en sevärd idrott tillsammans med handboll.
Men att lägga ett VM i slutet av April då våren är på ingång så att det knakar i skog och mark, är ett stort praktfiasko i mina ögon. Hockey är en vinteridrott. Punkt slut.
Kanada möter Slovakien ikväll. Stormatch. Den kommer i fet-skugga jämfört med Barcelona-Chelsea men i synnerhet Scunthorpe då dessa möter Cheltenham hemma på Glanford Park.
The Irons har en match mindre spelad än play-off placerande Tranmere och lär vara taggade inför kvällens drabbning mot redan nedflyttningsklara Cheltenham.
Hybridlaget MK Dons, går vid seger borta ikväll mot Northampton, förbi, redan klara play-off laget Millwall. Gud förbjude.
Northampton har inget att spela för i mitten av tabellen medan Roberto Di Matteos grabbar har haft bra flyt denna säsong. Hur som helst så är MK Dons ändå klara för play-off och jag hoppas innerligt att skiten inte lyckas på Wembley.

Ett årskort på MK Dons matcher eller ett VM-slutspel i ishockey? Det är som att välja mellan pest eller kolera.

Inga kommentarer: