TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 3 maj 2009

Championship-kvalet

Lottningen är klar och det är nog inte bara jag som blev besviken över utgången.
Personligen hade jag gärna sett en final på Wembley mellan Millwall-Leeds.
Ordningsmakten och FA ville annat och lagen får istället mötas i två semifinalsmatcher.
Av ekonomiska och säkerhetsmässiga skäl så vill inte varken polis eller förbund att de två våldsromantiska lagen möts i en eventuell final. Jag är helt säker på detta och det är därför man istället får mötas i semifinalen.
Scunthorpe och MK Dons är gråare än en dammtuss jämört med Millwall och Leeds och det är säkerligen något som kommer att gynna något av lagen. Jag är rädd för att MK Dons drar det längsta strået i denna saga.


Fredag, 8/5 2009
Scunthorpe - MK Dons, Play-Offs Semi-Final, L1, 19:30

Lördag 9/5 2009
Millwall - Leeds, Play-Offs Semi-Final, L1, 12:45
Torsdag, 14/5 2009
Leeds - Millwall, Play-Offs Semi-Final, L2, 19:45
Fredag, 15/5 2009
MK Dons - Scunthorpe, Play-Offs Semi-Final, L2, 19:45

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den här bloggen är riktigt bra :)
Älskar Engelsk fotboll. Fortsätt med den här bloggen.

Liverpool e mitt lag!

Anonym sa...

Hur menar du Langham? Millwall och Leeds möts väl för att de kom fyra respektive femma. Trean möter sexan. Så ser väl mötena ut i de andra playoff-semisarna också.
/La Gaffe

Langham sa...

Har jag fattat saken rätt så lottas semifinalerna. Därav mina misstankar om "uppgjorda" matcher där Millwall och Leeds ej får mötas i en eventuell final på Wembley.

Anonym sa...

Men där har du fel Langham. Se vilka placeringarna är i Championship-semin och Division 2-semin.

La Gaffe