TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 22 maj 2009

Spel idag och inför helgen

I ett försök att dryga ut kommande månadslön så begav jag mig idag till det lokala spelombudet.
En trippel på Lången blev en hemmaseger för Häcken mot Helsingborg, oavgjort mellan Ahlafors och Gunnilse och samma utgång i Örebroderbyt mellan BK Forward och Karlslund.
En tia i insats kommer att ge mig 400:-.
Inte illa för vågade chansningar och osäkra kort då man spelar på klubbar i de lägre svenska serierna.
Helgens stryktipsrader är av blandade resultat. Jag har mina aningar om att Hull kommer att ta poäng eller till och med vinna hemma mot Manchester United i den sista omgången. Orsaken till detta är att United lär ställa upp med ett B-betonat lag eftersom man kommer att vila de bästa till Champions League-finalen. Sunderland däremot kommer förlora hemma mot Chelsea medan dess antagonister Newcastle kanske kan få till ett oavgjort resultat på Villa Park mot Aston Villa.
Blackburn kommer förmodligen inte ha några problem att besegra WBA hemma samtidigt som jag hoppas och tror att West Ham släcker lampan för Middlesbrough.
Fulham och Everton är lag som imponerat i år och en match mellan dem är ett givet kryss.
Man tar ut varandra helt enkelt.

Portsmouth har haft en motig säsong och blandat resultaten mer negativt än positivt. I sista omgången förlorar man på JJB Stadium mot Wigan.
Manchester City har likt Portsmouth svajjat en del under säsongen men jag tror ändå att man vill avsluta snyggt inför hemmapubliken mot Bolton. Seger till City.
Arsenal vill även dem avsluta säsongen snyggt och värdigt och lär spela ut ett Stoke som är nöjda med att bli mittenlag som nykomling.
Stryktipsets sista match är Superettanmatchen Vasalund mot Ängelholm. Då jag inte vet så mycket om verken solnaiterna eller skåningarna så chansade jag på en hemmaseger.

Inga kommentarer: