TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

onsdag 20 maj 2009

Det är något fel med City

Det tänkta storbygget City med alla miljarder runt omkring sig är sedan avskedandet av Svennis en klubb i smärre kaos. Med ägare som ser fotbollen som en bricka i ett politiskt och ekonomiskt spel och en manager i Hughes som inte klarar av att arbeta med fixstjärnor så är klubbens resultat denna säsong ett fiasko sett till tabellposition och ett ständigt slöseri med pengar som endast försvinner.
City kommer alltid att leva i skuggan av storebror United. Tyvärr.
City är i mina ögon mer äkta och genuint än United och då de bägge möts så ser jag alltid City som vinnare.
Men City saknar allt det som United har. Balans och struktur och en förbannat bra organisation. Inte ens tusen miljarder pund kan köpa det konceptet.
Att sedan Hughes är en gammal adept till Sir Alex är en annan femma som får City att känna sig som en blek kopia. Det är mycket som gått fel sedan Svennis dagar. Allt är i grund och botten Thaksin Shinawatras fel. Hans ointresse och okunskap i ämnet fotboll gjorde att det som såg ut att kunna bli en bra språngbräda upp i toppen för City istället förvandlades till en grå massa och en sorgsen klump. Inte ens Robinho passar in eller är skapt att spela för klubben under de premisser som finns där nu. Att Kaka nobbade miljoner i lön säger det mesta. Jag höll även på att sätta ölen i vrångstrupen då jag läste på BBC Sport om att klubben även hade visat intresse och lagt ett bud på Barcelonas Lionel Messi.
Trodde först att det var ett skämt, men då jag sedan tidigare vet att City svävat ut med anbud på Kaka och en mängd andra världsstjärnor så slutade jag att förvånas.
Messi i City finns inte i en korrekt värld. Ungefär lika troligt som att Middlesbrough hade fått utmärkelsen Årets Stad i England.
Det blir bara fel.

Inga kommentarer: