TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 17 maj 2009

Manchester United vann sin 18:de ligatitel

Länge trodde jag att Arsenal skull skrälla på Old Trafford.
Men jag tog fel. Jag underskattade Manchester United. Världens bästa fotbollslag är felfria på alla positioner och man spelade på resultatet igår. Oavgjort räckte för att United skulle bärga sitt 18:de guld och man spelade som sagt på resultatet. Halv lojt på planen och på läktarna. Att det var en guldkandidat som spelade märktes definitivt inte på Old Trafford. Stundtals var det tystare än i kyrkan.
I och med ligatiteln så visar Sir Alex Feruson att han är en manager utöver det vanliga.
Ferguson har under många år varit direkt ansvarig till det lagbygge som tog hem ligatiteln igår. En sådan karaktär och personlighet men i synnerhet manager finns det få av i världen.
United kan tacka sin skotte för segern. Sir Alex har stått för enastående resultat genom åren och är ohotat världens bästa manager.
Man kan tycka vad man vill om Manchester United. I mina ögon är klubben så mycket plast och modern fotboll att jag skulle kunna spy åt eländet. Det fråntar dem dock inte den magnifika fotboll de spelar. Att se United lira är många gånger en fröjd. Trots att jag föraktar klubben så respekterar jag dem något enormt. United är pålitliga. Med en match kvar att spela leder man Premier League med 7 poäng. Nu har dock Liverpool en match mindre spelad men United är dock många strån vassare än sina motståndare. Man är i en klass för sig. Världsklass på alla positioner.
Det är bara att gratulera till guldet. Nu är man ikapp Liverpool i ligatitlar och har egentligen varit ohotade segrare större delen av säsongen.

1 kommentar:

Anonym sa...

"klubben så mycket plast och modern fotboll att jag skulle kunna spy åt eländet"
Detta gäller väl även de 3 andra, Chelski,Foolsen & Arsenal...