TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 30 maj 2009

Prio i semestertider

Sommaren och semestern börjar närma sig. En charterresa är inbokad i ett späckat semesterschema.Hur ser det ut med sommarekipering? Nja. Efter en inventering i garderoben upptäcktes det att både ett och annat borde införskaffas.
Prio 1. Shorts. Gå-ut-och-äta-modellen. Sådana man tar på sig då solen går ner och badbyxorna åkt av.
Prio 2. Kortärmad skjorta och något tunt, lätt och ledigt linne.

Väl inne i centrala Göteborg fick jag trängas bland folk som slutat arbetet och nyss tagit studenten. Sicksackade mig runt med svetten pumpades. Hamnade i en sportaffär.
Ögonen lokaliserade direkt hyllorna på fotbollsavdelningen. Matchtröja.
Prylen som jag missat under min prio-sammanfattning.
Klädplagget som dominerar varenda pub, taverna, strand och poolområde från Malaga i väster till Cypern i öst.
Jag kom att tänka på en engelsk familj på Rodhos för ett par år sedan.
Pappan var fullskrudad i Bristol Rovers hemmaställ. Från topp till tå. Sonen hade bortastället från topp till tå medan dottern fått chansen att ekipera sig i tredjestället. Hur såg då modern ut? Jodå, det rosa pigmentet matchade bra till engelska landslaget hemmaställ.
Familjen Fotboll på turné.

Så därför blev det första inköpet givet. Det blev en matchtröja. En sådan man kan ha 24/7 både på stranden, poolen, puben och restaurangen. Och ni vet ju hur en sådan tröja med det materialet luktar efter bara en timma?
Nöjd med mitt första inköp gick resterande shoppingrunda effektivt mycket bättre.

Här har fruntimmer mycket att lära då det kommer till shoppingrundor.

Fort in och fort ut. Då man sedan är klar är det bara att jäsa sig ner i en stol på närmsta servering och ta sig en kall.


Det är snart semester. Fan vad gott!

Inga kommentarer: