TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 25 december 2008

Dan efter dan!

Det är få högtider jag uppskattar så mycket som julen.
Visst har påsken något visst med påskägg och maten däromkring.
Likaså Misdommar med stången nubben och åter igen maten.
Men dessa två står sig pall mot julen.
Nostalgi och tradition. Maten, julmust, Arne Weisse, Karl Bertil Jonssons Julafton och julklappsutdelning.
En del saker är orubbliga.
Oavsett hur gammal man än blir så berörs man som ett barn vid denna högtid.
Outstanding.
Så här i juletider är jag utsocknes.
På ostkusten.
Här är det en vit jul med istäckt sjö och snö över den.
Så som julen skall vara.
Juldagen är en vilodag. I synnerhet för mig idag.
Jag har visserligen varit ute på en långpromenad med frugan nu men någon större aktivitet lär det inte bli. Mat och dryck i överflöd är så mycket att jag inte orkar med något annat.
Men det är ju så det skall vara i dessa tider och det är därför man är ledig antar jag.
I morgon är det Annandagen och den brukar vara synonym med bandy här i Sverige.
I England är namnet Boxing Day och det kommer Huckerby ge en förklaring om med en större artikel imorgon.
Annandag jul är inte bandy för mig den är lika med...engelsk fotboll. Stoke - Manchester United och Liverpool - Bolton är två av godbitarna i Premier League Lördags annandagsspecial som startar klockan 13.45 i CANAL+ Sport 1.
God fortsättning!

Inga kommentarer: