TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

måndag 12 september 2011

Bournemouths ordförande visade klubbhjärta

Bournemouth chairman Eddie Mitchell confronts the fans
League One
Bournemouths ordförande Eddie Mitchell lackade ur då hans Cherries i helgen förlorade med 3-0 hemma mot Chesterfield. Han, "dödade fotbollen", som svensk media hade kunnat uttrycka det i text.
Vad Mitchell gjorde var att han visade sina känslor öppet, precis så som engagerade fotbollssupportrar gör. Idag får han massmedialkritik för detta. Mitchell lämnade efter förlustmatchen sitt bås på arenan och gick ner till gräsmattan där han, enligt vakterna, applåderade hånfullt åt motståndarsupportrarna. Han tog tag i micken till speakerbåset och pratade själv ut i högtalarna så att den gemensamma pbliken hettades upp. Mitchell uppviglade uppenbarligen. Idag motsäger han sig detta. "-Jag visade bara hjärta. Klubbhjärta. Jag är nämligen inte bara ordförande i Bournemouth. Jag är även supporter. Jag har full rätt att kunna få visa mina känslor gentemot klubben jag älskar."
Detta gillas varken av polis eller ordningsvakter. Hur engelsk media lagt upp saken förtäljer inte historien. Agerar man som sina svenska kollegor så är det förmodligen krigsrubriker.

Inga kommentarer: