TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 13 september 2011

Di Canio och Evans i ordkrig

League Two
Paulo Di Canio fortsätter att skapa rubriker i England. Swindons italienske manager var för en tid sedan i en hetsig diskussion med sin anfallare Leon Clarke. Incidenten som kablades ut via media fick folk att förstå att kommunikationen i truppen inte var den bästa. Det har även Crawleys manager Steve Evans insett och han har idag tagit upp saken i media. "Någonting är fel i Swindon. Det är inget sundhetstecken då en sådan tydlig schism uppdagas med en ny manager".
Di Canio svarar med en tvärdiss. Till BBC Wiltshire säger idag en upprörd Di Canio:  "Vem är han? Evans? Har aldrig hört talas om honom. Han känner inte mig och skall inte lägga sig i mitt arbete. Jag är ett stort namn som alla pratar om av olika orsaker. Evans kanske vill bli lika känd? Jag har spelat stora matcher, mitt framför ögonen på Maffian. Sådana som han den där Evans skrattar jag bara åt. Han är ingenting och vill göra sig känd genom att ge sig på mig. Han vet inte vem jag är..."
Hoppsan sa! Ja, nu vet både Di Canio och Steve Evans vem som är vem bland de karismatiska ledarna i League Two. Detta tillsammans med hela fotbollsengland.

Inga kommentarer: