TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 9 augusti 2009

En poäng i premiären för Ebbsfleet

Efter en sommar som nästan bara handlat om ekonomi har nu äntligen Blue Square Premier sparkat i gång. Tidigare i somras såg det mörkt ut med en lönebudget som bara var på 4000 pund/vecka och en trupp bestående av endast 6 spelare!
Men insamlingar bland myfotballclub:s medlemmar och försäljningen av Michael Gash till York har höjt budgeten till 6075 pund/vecka och givit manager Liam Daish en chans att bygga ett lag som klarar sig i BSP.

Just nu består truppen av 21 spelare och de viktigaste spelarna är 24 årige målvakten Lance Cronin, backjätten Darius Charles, yttermittfältaren Ricky Shakes och unge anfallaren Jamie Forshaw värvad från Southend. Dessutom har man värvat sin första brasse, 24 årige Magno Vieira som förra året spelade för Wycombe.
Premiärmatchen spelades mot Altrincham och slutade 1-1. Publik: 914

Ebbsfleet ställde med följande elva:

Cronin,
Salmon, Collins, Crooks, Charles,
Shakes, Heeroo, Shulton, Welsh (Wills 83),
Vieira (Lindie 58), Forshaw (West 71).
Ej använda avbytare: Lamprell, Pooley.

I en match med mycket kämpande och till en början rätt virrigt spel kunde Ebbsfleet få med sig en poäng hem till Kent. Kvitteringsmålet gjordes av James Lindie när han stötte in ett högerinlägg från Ricky Shakes i den 59:e minuten.
Med tanke på turbulensen som varit innan säsongen är de flestas intryck att det ser mycket bättre ut än de någonsin kunnat föreställa sig och det lovar gott inför framtiden.
Nästa match spelas redan nu på tisdag, hemma på Stonebridge Road mot Cambridge United.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inget ont om Ebbsfleet. Det är ett fint arbete supportrarna gör med klubben. Unikt.
Men ni skriver lite väl mycket om just Ebbsfleet.
Jag gillar Kettering, har gjort det sedan jag besökte staden 1996 och har även sett en hel del matcher med klubben både hemma och borta. Jag har dock aldrig läst ett reportage i svenska medier, varken i tidningar eller internet om klubben.
Kan ni skriva något om dem tror ni.
Då hade ivarjefall jag blivit glad.
Tack för mig!

Dennis
Sweden Poppies

Huckerby sa...

Hej Dennis!
Tack för dina synpunkter!
Jag skriver mycket om Ebbsfleet eftersom jag är medlem i myfc och gillar klubben. Det händer saker kring klubben hela tiden och därför har det mer eller mindre blivit ett stående inslag här på TLC med uppdateringar om EUFC och MYFC.
Jag ska börja på en story om Kettering inom kort det lovar jag här och nu.

//H