TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 29 augusti 2009

Veckans tips

Då var det dags för första omgången av tippa med TLC. Det är ingen överdrift att påstå att denna veckas omgång av stryktipset är riktigt lurig och kan sluta lite hur som helst. Jag har klurat på tipset in i det sista och funderat på lite alternativa rader men har till slut fastnat för den här:
1 Manch U-Arsenal 1X M
Jag tror United höjer sig och att man är jävligt svårslagna hemma på Old Trafford.
2 Blackburn-West Ham 1
Blackburn har spelat hyfsat men är ändå poänglöst hittills. Jag tror på utdelning i dag och att man klarar av att kämpa ner gästerna från London.
3 Bolton-Liverpool 2
Uddlösa hemmalaget kan inte stå emot ett taggat Liverpool.
4 Stoke-Sunderland 1X2
Svårbedömd match. Stoke har förstärkt med Tuncay och Huth under veckan från Boro.
5 Tottenham-Birmingham 1
Tottenham har imponerat under inledningen av säsongen och Birmingham har inget att sätta emot.
6 Wolves-Hull 1X
Jag tror att Wolves vinner men tipparna har gjort dem till på tok för stora favoriter därför tar jag med X:et.
7 Sheffield U-West Brom 1X
West Brom spelar av någon anledning mycket försiktigare på bortaplan och tar max en poäng.
8 AIK-Trelleborg 1
AIK får tillbaka Djorjic och Ortiz efter avstängningar och det behövs för att få hål på ett defensivt Trelleborg.
9 Barnsley-Reading 1X2
Stor omsättning på spelare hos båda lagen. Helgardering känns bra.
10 Bristol C-Middlesbrough 1X2
Boro har inlett strålande, 10 poäng och 0 insläppta mål efter 4 matcher. Nu har man tappat två ur startelvan till Stoke och kanske rubbar det balansen i laget. Jag chansar med helgardering.
11 Ipswich-Preston 1X
Roy Keanes mannar har startat säsongen på ett svagt sätt. Jag chansar lite och tror på minst en poäng i dag som med lite tur blir tre.
12 Scunthorpe-Queens PR 2
QPR är segerlöst efter 4 matcher. Kanske kan lånet från Arsenal Jay Simpson få fart på målskyttet. Hemmalaget har stora problem med skador. Jag tror att QPR tar årets första seger.
13 Swansea-Watford 1
Hemmalaget har också stora problem med skador men segern borta mot Coventry i förra omgången ger självförtroende och man ska ha hyggliga chanser att slå mediokra Watford på hemmaplan.

Topptipset spelas också, 16 rader blir det, 1X,1,2,1X,1,1X,1X,1

På återseende nästa lördag!

Inga kommentarer: