TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 14 november 2008

Angrepp av olika slag!

Det är bara att inse att man har besegrats. Kroppens immunförsvar har hissat vit flagg och lagt ner sina vapen mot det latinska angreppet Akut viral nasopharyngit, på engelska kallat Common Cold men som man säger på vanlig svenska; förkylning. Och det är ingen vanlig förkylning. Jag är helt matt. Orkar ingenting som har med fysiskt arbete att göra.
Det är väl den tiden på året nu. Näsorna rinner och folk hostar vitt och brett.
Tack för den!
Slog upp ögonen i morse och insåg att en dag på arbetsplatsen inte var att tänka på.
Så vad har jag gjort istället?
Sovit och vilat kombinerat med varma drycker.
Var tvungen att varva ner framför burken här och förklara för omvärlden om mina skavanker.
Känns lite bättre då.

Någon det känns bättre för dag för dag är 19 åriga Jay Simpson. Han är en av de talanger som Arsenal har i sin Academy. Han fick sitt genombrott i ligacupen mot Wigan där han nätade två gånger. Med gamla storspelaren Ian Wright som sin största idol har han gjort allt för att få spela i klubben han älskar. Arsenalsupportrarna väntar lika mycket på det som han själv. I den främlingslegion som Wenger tillhandahåller finns tre spelare med brittiska pass; Theo Walcott, Jack Wilshere och Aaron Ramsey.
Wilshere var killen som öppnade vägen. Född 1992. Redan som 16-åring klev Wilshere upp i Arsenals A-lag, där han tog över Gilberto Silvas nummer 19.
Sedan dess har ingenting varit omöjligt. Dörrar öppnas för inhemska talanger som oftast ratas
till förmån för utländska stjärnor. Wenger har insett detta faktum. Supportrarna vill ha en smula engelsk identitet.
Wenger har på senare tid även vänt blickarna åt politiskt håll för att dra paraleller till sitt och sina fotbollsspelares kunnande. " Om du har tillräckligt mycket med talang, så finns det inget som kan stoppa dig från att nå toppen." Orden är USA:s nyvalda president Barck Obamas ord.
Det budskapet vill Arsène Wenger förmedla till sina unga spelare.
Och vem sa att fotboll och politik inte hör samman ?

Läste att Didier Drogba hade spottat och kastat mynt mot Burnleys supportrar.
So what? Det är väl ett mänskligt tecken och en sund reaktion?
Hade någon ofredat mig och kastat något mot mig så hade jag givetvis gett igen.
"Men han skall ju föregå med gott exempel" säger ni och syftar på att han är ett "föredöme för den unga generationen".
PK, bullshit och inövade slitna klyschor säger jag!
Drogba visade upp en personlighet som Cantona och Barton har gjort.
Han syns och han förmedlar ett budskap: jag är mer än bara en fotbollsspelare.
Givetvis uppförstoras denna sortens händelser så att hyenorna i mediavärlden kan få sig en schysst och härlig utlösning vid pressarna.
Det är media som vill ha det så här.

Det spelade tydligen kval till Allsvenskan igår. Zappade förbi TV4 Sport och uppmärksammade snabbt en åker, ett hundratal åskådare och två lag som var med intetsägande än det snorpappret jag har bredvid mig nu.
BP och LSK stod det som förkortning uppe i vänstra hörnet.
Är det förkortningar för någon virussjukdom?

Isåfall har jag hellre denna åkamman jag har nu,livet ut!
Det blir en feting-whisky som bot på detta senare.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer: