TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 25 november 2008

Konfunderad och vilsen!

Nyheten slog ned som en bomb idag. Jag hade och har svårt att sätta ord för alla de förvirrade tankar och känslor som strömmar genom kropp och snurrar i huvudet just nu.
Magnus Pehrsson till danska Ålborg? Ja det är det man i morse kunde läsa på Fotbollskanalen.se och Aftonbladet. Då även GAIS officiella hemsida bekräftade nyheten så blev det på något sätt ridå.

Varför? Skall det aldrig få kännas tryggt och behagligt att vara supporter till GAIS?
Ingen vill dessutom uttala sig av de inblandade. MP säger varken "bu eller bä" som hans uttryckte sig i media och Wallin är det ingen som får tag på.
Personligen så tycker jag att detta är tragiskt. Det skadar GAIS. Endast GAIS och de som lever för klubben.

Stämmer det att MP fört diskussioner bakom ryggen på GAIS så är det inte bara ett tjänstefel och kontraktsbrott ( han har två år kvar på kontraktet), det är även en riktig dåligt gjort mot klubben och mot supportrarna.

Han spottar isåfall oss i ansiktet för att tjäna danska kronor över sundet.
Allt beröm på senare tid verkar ha stigit honom åt huvudet.
Personen i fråga dementerade ju ryktena senast i tisdags förra veckan om att han skulle bort ifrån klubben. Dessutom lade Wallin locket på angående rykten om flytt till djurgården.
Det är mycket som vi inte kommer att få reda på i denna härva. Det vill jag lova.
Det sista ordet är än inte sagt heller för den delen.
Själv är jag helt tom.
Det var inte direkt detta jag hade väntat mig.
Inte ens den glada nyheten om att vi även idag har befriats från Magnus Sköldmark kan göra mig lättad.

Inga kommentarer: