TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 1 november 2008

Makrillarna käkar hummer och jag käkar gröt!

Telefonen ringde några minuter innan 9.
"-Tjena. Träning idag?" Yrvaket och ovanligt pigg ställde jag mig positiv till förslaget.
Tuvemannen var uppe med tuppen och gjorde en vild chansning.
För en lördagsmorgons skull så var jag inte bakis. Inte ett enda jävla dugg.

Nu sitter man här efter dryga timmen på gymmet. De såkallade musklerna spelar sitt egna lilla spel i kroppen som skrek efter näring och den gröt och äggfrukost som nyss konsumerades.
Nu är jag pigg,alert och känner mig redig.

Gör GAIS det idag?

Skadedjuren från Bohuslän som idkar tidelag i hummertinorna har allt att spela för idag.
För att rädda klubbens existens i Allsvenskan så blir man idag tvungna att för en gång skull spela offensivt. Det annars defensiva LSK kommer göra allt för att vinna.
Detta kan gynna GAIS ifall MP har peppat manskapet tillräckligt.
GAIS å andra sidan har ingenting att spela för. Isåfall placering. Vi är på fast mark.
Känns konstigt och ovanligt, men det är ett faktum.
Det skulle dock inte förvåna mig ifall LSK vinner idag. Motivation slår klass.

I GAIS har det på senare tid spekulerats om spelare in och spelar ut ur klubben.
Axel Wibrån har tröttnat på att nöta bänken och vill bort.
Han ersätts av 31 åriga Magnus Jonsson med ett förflutet i Röva.
Sedan tidigare har atleterna gjort klart medMikael Dahlgren, högerback, Landskrona, Pär Ericsson, anfallare, Carlstad och Richard Spong, mittfältare, från Norrköping.
En trio islänningar sägs också vara på väg in till klubben.

Levon, Wanderson och Ekunde har alla tre imponerat i år och fått ögon på sig.
Rykten om Ekunde till Bolton har florerat medan Wanderson varit intressant för djurgården,Hammarby och Ellos.
Enligt GT:s nätupplaga så skall även en ny brasse vara på ingång till klubben.
22-årige Eusébio från Fortaleza Esporte Clube har i dagarna tränat uppe på Gaisgården och anses vara en bra spelare.

Det lär gå många turer i värvningscirkusen innan Allsvenskan drar igång 2009.

I dag håller vi alla tummarna för en grönsvart trepoängare!
Och denna är till MP & Co : - Avlsuta säsongen som det förslår,med stil och klass!

Inga kommentarer: