TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 1 november 2008

Drömmen om de stora pengarna

Alla bär väl på drömmen om att en dag kamma hem de stora pengarna genom att skrapa hem miljoner på Triss, få sju rätt på Lotto eller 8 på Måltipset.
Jag inriktar mig på att försöka få 13 rätt på Stryktipset, det ger lite mindre pengar än ovannämnda spel men det är en grym kombination av tur och kunskap. Dessutom är spelet roligt att följa live med en kall öl i näven och C + på TV:n.

Dagens rad är som vanligt svår och nästan omöjlig att förutse. Jag tippar den helg för en mindre summa och använder mig av det reducerade systemet R 3-3-24 med en extra halvgardering.

Säkra:
Man U och Chelsea tycker jag ser ut som bombsäkra vinnare. Hulls smekmånad börjar nog gå mot sitt slut och de kommer få det betydligt jobbigare framöver. Sunderland tar inte många poäng borta och kammar noll på Stamford Bridge.
I övrigt spikar jag Crystal P, Preston och Sheffield U som alla möter överkomligt motstånd på hemma plan.

Luriga matcher:
Middlesbrough blandar och ger precis som vanligt möter West Ham med fyra raka förluster i bagaget. Har en liten feeling för bortalaget och kör X2 i den matchen.
Väljer även X2 på Stoke-Arsenal då Arsenal oftast får problem mot kämpastarka lag.
Portsmouth är klar favorit hemma mot Wigan men då det är lite oroligt i klubben garderar jag matchen och kör 1X.
Burnley är hemmastarka (senast seger mot Reading) och jag chansar med 1:a i mötet med ojämna och bortasvaga Norwich.

Raden i sin helhet
1
1
X2
1X
X2 M
1X2
1
1X2
1X2
1
X2
1
1

När det gäller dagens övriga spel tycker jag att hemmaseger i den tidiga PL matchen mellan Everton-Fulham ser ut att vara ett bra spel.
Lagets bäste spelare Tim Cahill är troligtvis tillbaka från start och det betyder mycket. Traditionens makt är ju som bekant stor i engelsk fotboll och Fulham har kammat noll varje gång på Goodison Park sedan man gick upp i PL för sju år sedan. Sviten fortsätter i dag….
Odds finns mellan 1,65-1,75 beroende på vilket bolag man spelar hos.

Inga kommentarer: