TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

tisdag 18 november 2008

Jag ändrar åsikt och inser att jag har haft fel!

Att Kalmar FF inte är en storklubb råder det ingen tvekan om. Epitetet storklubb får man förtjäna efter meriter, traditioner och supporterkultur.
Dock så är man bäst i Sverige på att spela fotboll. Helt odiskuterbart.
Senaste två säsongerna säger allt.
En stor del av framgångarna har Henrik Rydström.
En spelare jag alltid har föraktat. En grinig, kaxig och jobbig jävel som endast vill synas.
Så har jag sett honom ända tills nu. Såg för en stund sedan en studiointervju med honom på Svenska Fans Fan-Tv och ändrade snabbt min uppfattning.

Han säger vad han tycker och tänker och mycket av det är bra åsikter.
Med sin retorik och kunnighet får han Brommapojkarnas brat Jon Persson att endast se dum ut.
Rydström sågar etablissemanget, motståndarna, SvFF och "ryggdunkeriet inom svensk fotboll" jämst med fotknölarna. Underbart att höra.
Jag har haft fel om Rydström. Ovärderlig för Kalmar med sin inställning och en spelare som vågar öppna käften mot övriga Sverige.
Kalmars svar på Fredrik Lundgren. Helt klart.

http://www.svenskafans.com/fantv/program.asp?id=814

Noterbart och roligt är att se Wanderson vara med bland de nominerade som årets mittfältare.

Inga kommentarer: