TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 13 november 2008

Back in business!

Dålig bloggaktivitet av mig igår. Tankeröta är ursäkten och jag lovar att förbättra mig.
Ser fram mot helgen nu. Det blir bara segare och segare för var dag som går nu. Har såklart med väderförhållandena och årstiden att göra. Gillar det nada.

Frågan är om Chelseafansen gillade vad dem såg igår? Lilla Burnley kommer till huvudstaden på besök. Den eviga lillebrodern och antagonisten till Blackburn går helt ohämmat in på
Stamford Bridge och visar mångmiljonärerna i motståndarlaget att det är kämpaglöd och inte pengar som avgör en fotbollsmatch. Akinbiyi kvitterade efter att Drogba gett hemmalaget ledningen. Efter en mållös förlängning kom starffarna och Burnley kunde efter sex gjorda mål och fem emot sig sträcka armarna i skyn och se sig som vinnare.
Glädjande då småklubbarna inte ser det omöjliga emot giganterna.
Också kul att se att det fungerar att avancera i cupen genom att slå ut det "oslagbara"
Kvartsfinal i ligacupen för Burnleys del. Hade de ens kunnat drömma om det då de lottades mot Chelsea?

Det börjar bli en sliten klyscha nu, men jag håller fast mig vid den. Det råder en Redknapp-effekt på White Hart Lane. Och den har etsat sig fast och är såpass solid att Juande Ramos gamla lagbygge är ett spöke jämfört med det lag som igår besegrade Liverpool.
Tottenham har blivit ett November-spöke för Liverpool. I början av månaden vann Spurs hemma med 2-1.
Igår skrevs siffrorna till 4-2. Ryssen Pavlyuchenko har blommat ut under Harrys ledning och nätade två gånger. Detsamma gjorde Campbell.
Hetsporrarna ifrån norra London har borrat sig in i rödtröjornas ben och övriga England.
De lär göra det som en igel framöver.

Läste att Feyenoord även är intresserade av Wanderson. Orkar man bry sig om alla rykten? Jag måste dock skriva om det. Är det Silly Season så är det.

Kneg väntar!

Inga kommentarer: