TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 15 november 2008

Trångsynta fördomar om värdelösa såkallade sporter!

Frugan har en stor förkärlek till alpint. Vid denna tiden på året och framöver sitter hon klistrad framför tv:n och följer åkningarna med stor förtjusning.
För mig är detta helt obegripligt.
Jag har fördomar och de är riktigt starka sådana.
Jag må vara trångsynt vad gällande sport. För mig är fotbollen ohotad etta. Handboll och ishockey går bra. Sedan är det slut.
Jag skulle aldrig sätta mig ned och kolla på segling, golf eller friidrott. Jag finner ingen tjusning i det alls. Tvärtom så är det sömnpiller. Med sådana sporter på tv och jag på soffan så blir det ett besök efter en stund till John Blund.
Det finns en mängd trams-sporter som tar upp för mycket utrymme i vardagen och som för mig är helt obegripligt att kunna tycka om. Motorsport är en av de sakerna. Att det överhuvudtaget får kallas sport är för mig ett mysterium. En whitetrash hobby. Formel 1 och sådan skit zappas förbi i 180. Rakt av.
Vad finns det mer för ointressant dynga?
Curling, bowling, skridskor och hästsport. Att män överhudtaget förnedrar sig med de två sistnämnda aktiviteterna är ett hån mot manligheten.
Har jag glömt några "sporter"?
Som sagt, jag kan nog vara en smula trångsynt. Men jag mår faktiskt bra av att vara det.
Förresten, simning och gymnastik är också något som jag inte finner någon tjusning i att titta på.
Likadant då all hype kring OS, sommar och vinter, kommer på tapeten.
Det enda av intresse då är fotbollen på sommaren och ishockeyn på vintern.
Resten är skit. Individuella sporter ratas.
Trångsynt som sagt!

Däremot älskar jag lördagar.
I synnerhet då man kollar in Svt Text 377.

Stryktipset
1 Arsenal - Aston Villa 16:00
2 Blackburn - Sunderland 16:00
3 Fulham - Tottenham 16:00
4 Man United - Stoke 16:00
5 Newcastle - Wigan 16:00
6 West Ham - Portsmouth 16:00
7 QPR - Burnley 16:00
8 SheffieldU - Reading 16:00
9 Bristol C - Nottingham 16:00
10 Cardiff - Crystal P 16:00
11 Coventry - Plymouth 16:00
12 Norwich - Swansea 16:00
13 Southampton- Wolverhampton 16:00

Jag har inte tippat idag. Vinner ändå aldrig. Får som mest 10 rätt. Snittet ligger väl på 9.
Fulham-Tottenham på Canal + senare. Mumma.

Snackade med KC Savage AKA Lufsen från Olskroken tidigare. Då han anser sig vara en musikkritiker utan konkurrens så erbjöd jag honom att skriva några rader om sina kunskper på denna eminenta blogg. Till svar fick jag "Glas Vegas är bra, men överskattade då man ser till Verves nya platta"
13 ord gör ingen skillnad och definitivt ingen blogg.
Jag väntar spänt på att KC Savage tjocka små fingrar skall kunna komma med något konstruktivt. Eller är det för mycket begärt?

Tennis är förövrigt en sport som jag tittade tillsammans med pappa som barn.
Men med risk för nackspärr så slutade jag följa den överklassporten i mogen ålder och rankar in den i ungefär samma kategori som hästhoppning,skridskor,backhoppning, motorsport och segling.

Nu har mina egna fördomar och trångsynthet gjort mig så frustrerad att jag nu måste sluta skriva.

Auf Wiedersehen!

Inga kommentarer: