TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

torsdag 6 november 2008

Ett förakt mot mörkrets makter!

Det är kallare och kallare på morgnarna och dimman ligger halvtät på Playa Della Ringön.

Marken är full av löv och den som inte känner en smula nedstämdhet av detta måste ljuga.

Mörkt på morgonen på väg till kneget och lika mörkt på väg hem.

Längtan går moty varmare breddgrader. Förlåt mitt kära Ringön!



Någon och några jag inte förlåter är Kia Andreasson i missnöjeskollektivet Miljöpartiet.

Blir kokhet av raseri då jag hör hennes vidriga stämma i morgonradion.

Då majoriteten av allt vettigt folk vill utöka väga och leder på Hisingen så vill den gröna röran istället satsa på tågtrafiken. När skall sådana som hon lära sig? Folk har kört bil sedan 1940-talet och det kommer bara bli mer. Utopin hos Miljönissarna är på snudden till idioti. Fan vad jag hyser förakt mot den sortens böngroddsätare.



Nu får jag lugna ner mig en smula. Kollegorna tror att jag är på gränsen till ett nervsammanbrott.

Inga kommentarer: