TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 30 november 2008

Derbyday with The Regiments

Söndagar är generallt deppiga och tråkiga dagar. Denna söndag var inget undantag. Tröstade mig med ett Wales-derby på Viasat mellan Swansea-Cardiff. 2-2 och bra fotboll. Det 100:de derbyt lagen emellan är förövrigt det första i ligaspel sedan 1998. Manager Martinez nyuppflyttade "Jack Army" gav Cardiff en omgång. Man tog ledningen för att sedan bevittna två mål i baken innan Pintado gjorde så att matchen slutade oavgjort. Stämningen var underbar. Riktigt brittisk. Högsjungande och intensiv. Publiken var nära planen och bortasupportrarna överröstades gång på gång.

Ett annat derby gjorde mig sysselsatt. Rooney ordnade seger till United i matchen mot City och epitetet "Bäst i Manchester" Citys derbykänsla var sval, närmare iskall jämfört med det som Svennis lockade fram förra säsongen. Undra hur länge det dröjer innan Hughes får sparken? United var det bättre laget hela matchen. City kom ingen vart. Trots att Ronaldo blev utvisad och laget spelade med en man mindre i tjugo minuter så innebar det ingen fara för United.

Det var inte förrän jag lyssnade på musik idag som jag kvicknade till och rytmen i kroppen kom igång. Bandet "The Regiments" är inte bara nya och Gaisare. Man är dessutom riktigt bra och stilen är skön indiepop. Min personliga favorit är låt nummer 4. Låten "Love Song" är riktigt skön. Happy Mondays och Stone Roses får här konkurrens. "The Regiments" får högsta betyg av mig. Det var längesedan jag hörde något som jag fastnade för direkt. Riktigt bra och mycket cred till bandmedlemmarna.

Derbydagen är dock inte slut. Om en stund börjar Chelsea-Arsenal. Då gäller det att vara med på noterna.

The Regiments: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=395904937

Inga kommentarer: