TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 11 januari 2009

Dagens toppmatch och lite annat!

Dagens toppmatch i Premier League spelas på Old Trafford mellan ligans bästa hemmalag Manchester U och ligans bästa bortalag Chelsea.
United saknar Wes Brown och Owen Hargreaves men får tillbaka Rio Ferdinand efter skada och Patrick Evra efter avstängning.
Chelsea får tillbaka John Terry och Michael Ballack efter avstängningar men den stora frågan är om Scolari startar med Nicolas Anelka eller Didier Drogba på topp. Jag tror att Chelsea kommer spela rätt tillbaka draget till att börja med och ser det som uteslutet att båda får starta.
Hade jag fått välja hade jag startat med Drogba då jag tycker att han är en bättre spelare och har ett bredare register.
Eftersom Liverpool bara fick 0-0 mot fotbollsmördarna Stoke i går har United chans att ta över ledningen i ligan om man vinner i dag och i de två matcherna man spelat mindre än övriga lag.
Då mina sympatier ligger hos Liverpool hoppas jag på oavgjort i första hand och på Chelsea seger i andra hand.
Blir det ett tidigt mål tror jag det blir målrikt, kanske 2-2 men görs det inget tidigt mål är det stor risk att laget tar ut varandra och matchen slutar 0-0 eller 1-0 till något av lagen.

I dagens andra match möts Wigan-Tottenham på JJB Stadium. Jermain Defoe spelar troligtvis från start och Tottenham kommer spela 4-4-2. Wigan har fin form (5 segrar på 6 senaste i ligan) och jag tror att även denna match blir målrik, 2-2 är båda lagen nöjda med och ett mål i comebacken av Defoe ?

Leyton Orient blev i går totalt överkörda av Legue One:s bästa lag Leicester. Matchen på Walker´s Stadium slutade 3-0 inför 18240 åskådare.
Leyton ligger just nu 21:a och därmed under nedflyttningsstrecket och precis som under hela säsongen är det anfalls spelet som är på tok för dåligt.
Hoppas att laget kan låna in någon som kan få fart på målskyttet och kan få laget att klättra i tabellen.

1 kommentar:

Huckerby sa...

Chelsea var riktigt sorgliga idag. Med det spelet blir det inget ligaguid. United däremot ser riktigt heta ut......