TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 23 januari 2009

Där missade jag något....

Ja då var det fredag igen.
Alltid lika härligt.
Att denna bloggen berör är känt sedan tidigare.
Med i snitt 300 unika läsare per dag så finns det många synpunkter på mycket.
Bland annat så fick jag tillsagt mig nu på morgonen att jag glömt en del namn på amerikaner i engelska ligasystemet som jag skrev om igår kväll.
Den uppeldade läsaren är inte bara daglig läsare han är dessutom kollega och påpekade att Fulham har mer jänkare i sitt förflutna än den nämnda trio som jag skrev om. Målsprutan McBride huserade i klubben under åren 2004-208.153 matcher och 40 mål blev hans facit i klubben. Han värvades från Columbus Crew 2004 efter att ha varit utlånad från klubben till de engelska klubbarna Preston och Everton.
Bobby Convey är vänstermittfältare i Reading och har spelat i klubben sedan 2004. Lite kuriosa om Convey är att han är blind på sitt vänsteröga efter en nervskada på ögat. Detta till trots har han under snart 5 års tid spelat professionell fotboll. Imponerande.
Och det är inte endast Casey Keller som representerat USA i södra London.
Zak Whitbread föddes 1984 i Houston,Texas och flyttade till England 2003 för att prova lyckan i Liverpool. Hos Anfields giganter fick han dock inte spela någonting i försvaret, utan istället lånades han ut till Millwall som senare köpte loss honom. Zak har 77 matcher och 3 mål på sitt samvete i den blåa Millwall-tröjan.
Och så den sista ej att förglömma.
Brad Friedel. Åtta säsonger i Blackburn, 287 matcher och 1 (!) mål i klubben förtjänar respekt.
Friedel sedan förra säsongen i Aston Villa men har även hunnit med att vara utlånad till Newcastle från sin dåvarande klubb UCLA och sedan även gjort 25 insatser i Liverpools mål.
Respekt till en sådan herre.

Sedan har vi ju de gamla landslagshjältarna från VM 2002.
Greg Berhalter,Crystal Palace, Eddie Lewis,Everton och Joe-Max Moore i Everton.

Att jag glömde detta är en skam som jag får leva med.
Trevlig helg önskar jag dock er alla ändå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tony Meola har även varit en sväng i England 1990 var i Brighton & Hove Albion och Elton Johns Watford.. på lån..