TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 30 januari 2009

Har jag fått det om bakfoten?

Det är verkligen synd om mig nu.
Varit hemma från jobbet i två dagar med rinnande näsa,hosta och orkeslöshet. Kvinnor gnäller om att föda barn, det är ingenting jämfört med denna förkylning.
Fy fan!
Efter att ha betalt räkningar och kalkylerat med budgetten denna månad så fann jag plats på kontot för klädes och skoinköp. Jippie!
Detta med kläder och skor är en svår fråga. Då jag äntrar en affär för dessa ändamål så kan jag ofta drabbas av en beslutsångest modell värre. Jag vill ha allt och oftast slutar det med att jag lämnar affären tomhänt.
Nu känns det som att det är skor jag behöver, eller rättare sagt, vill ha.


Adidas är favoriten. Har alltid varit det. Har även på senare tid kärat ner mig i Ellesse.
Har letat runt i Sverige men inte funnit något. Utomlands finns det och då jag sökte på nätet fann jag ett par som jag gärna hade viljat ha, fast då i en annan färg. Dessa i vitt och med en liten mindre sula hade suttit fint.
Diadora har även dem kommit med snygga sneakers på sistone. BB Elite heter en doja som är rätt clean. Jag hade kunnat rabla upp en mängd skor av intresse, känns inte som att jag orkar det. Jag vet då denna diskussionen tagits upp på andra forum och det blivit som en polsk riksdag. Att folk har olika tankar,smak och åsikter verkar vara för en del helt obegripligt.
Det jag gillar behöver ju givetvis ingen annan tycka om. Rätt logiskt faktiskt.
Stilpoliser finns det gott om, men så länge smaken är som den berömda baken, så ger jag blanka fan i det.
Adidas får det nog bli imorgon, eller vänta lite nu.... både Nike och Umbro hade en sneaker som var riktigt clean. Beslutsångesten sköljer över mig igen.

Vi får se hur det blir i morgon!


Trevlig helg på er!




Inga kommentarer: