TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 24 januari 2009

Äktenskapstycke tills döden skiljer dem åt?

Whiskyn tog där den skulle och satt som en smäck.
Detta till trots är jag idag uppe med tuppen efter att ha vaknat minuterna innan den digitala väckarklockan slog över till 07:00.

Bakfyllan klappade till mig men missade och gav mig endast en rätt mesig handflata dagen efter.
Detta botar jag med några glas vatten.
Vad står på schemat idag då?
Bröllop är målet för dagen. Inte mitt eget, det är ju redan avklarat, utan frugans väninna och dennes pojkvän går och skall bli trolovade idag. Smokingtvång stod det i inbjudan. Detta innebar ju givetvis att en smoking var tvungen att införskaffas. Måste ju erkänna att jag inte hade någon vidare lust att varken prova smoking eller åka till uthyraren igår efter jobbet. Men det gick bra och jag påminde mer om en pingvin än en bröllopsgäst.

För att ingå äktenskap måste man ju säga "ja" i kyrkan eller i rådhuset.
Frågan är vad Emile Heskey och Martin O´Neill har för relation?
För andra gången i deras livshistoria så säger de båda "ja" till varandra. Den på senare tid framgångsrika klubben Aston Villa, har av Wigan köpt Heskey.
Emile Heskey har tidigare i sin karriär jobbat under O´Neill.
I Leicester vann de båda ligacupen 1997 och 2000.
Aston Villa är på gång. O´Neills bygge är imponerande och målsättningen med att skaka om "The Big 4" verkar att lyckas. Värvningen av Heskey till det unga lagbygget är ett tecken på att klubben vill ha en blandning av gammalt och ungt samtidigt som rutin och erfarenhet skall påverka och pusha ungtuppana.
Ett bra val av O´Neill och Heskey.
31 åriga Heskey har, förutom Leicester, även spelat i Liverpool och Birmingham och har vräkt in mål i alla sina klubbar. Sett till åldern så ser det ut som att han lär avsluta sin karriär i Villa.
O´Neill och Heskey. Cirkeln sluts.

Noterade förövrigt att landslaget är på träningsläger i USA och snart skall möta Svennis Mexiko. Med den fjuniga trupp som Lagerbäck tagit ut så lär den resan inte bli särskilt lyckad och framgångsrik. Sverige rasar på Fifas rankinglista. Jag är inte förvånad för fem öre. Det är klasskillnad mellan de lagen som ställer upp i kval och större turneringar och de som Lagerbäck handplockar ifrån de skandinaviska ligorna. Det gänget som nu i dagarna drar på sig den gula landslagströjan hade fått slita för en seger mot Andorra och San Marino.
Sorgligt men sant.
Svennis har aldrig tidigare under sin karriär vunnit mot Sverige. Första vinsten kommer i dagarna.

Inga kommentarer: