TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

fredag 2 januari 2009

God Fortsättning!

Andra dagen på det nya året. Minusgrader och snöfrost ute. Jag befinner mig i skrivande stund på ostkusten. Firade julen här för att dagarna efteråt åka upp till huvudstaden och ta en nyårskryssning till estniska Tallinn.
Ett annorlunda nyårsfirande ur många olika perspektiv. Estland har kommit på fötter efter årtionden i den ryska björnens klor. Dock så finns klösmärkena kvar. Gråa betongklumpar, fundament och statyer över svunna tider. Efter medlemskapet i EU har det blivit dyrare i landet med sina knappa 1,4 miljoner invånare. Detta märktes allra minst på spriten. Den som var resans huvudpunkt. Dock billigare än bolaget men det säger väl inte så mycket?!
På båten firades det nya året in tre gånger. 22:00 sköt ryssarna raketer på 6:e däck och ratade champagnen till förmån för vodka. Två timmar senare firades lite blygsamt det estniska och då klockan var 01:00 estnisk tid så firade minoriteten svenskar ombord det nya året. Därimellan var antalet hockeyfrillor och 70/80-tals kläder i överkant. Likaså slagsmål mellan överförfriskade vodkastinna ryssar och påtända ester. Mänskliga raketer med bra speed i dojan så att säga.
Gott Nytt År, typ.
Jag överlevde dock och kan med facit i hand säga att jag uppskattade min alternativa nyårsfest. Rejält mör och seg kom man tillbaka till svensk jord igår förmiddag. Idag rattas det västerut till Göteborg. Worth waiting for!
God fortsättning på Er!

Inga kommentarer: