TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

söndag 27 september 2009

Gamla Bradford har vaknat till liv


För 10 säsonger sedan låg klubben i Premier League. Sedan man säsongen 2000/2001 hamnade sist i serien och åkte ur Premier League så har Bradford rasat ner genom seriesystemet. I år har man bestämt sig för att ta sig tillbaka uppåt och med en stark ledare och manager i skotten Stuart McCall så ser framtidsbilden rätt ljus ut. Gamla anrika Bradford, grundade 1903, ligger och lurar i vassen bakom League Two´s ledande klubbar precis likadant som Brentford gjorde förra säsongen.
Klubben har inte förlorat i serien sedan den 18 augusti då Lincoln City blev för svåra, 1-2-förlust, hemma på Valley Parade. Då man idag vann hemma mot Chesterfield så behöll man en sju matchers obesegrad svit. Länge var det dock Chesterfield som var det starkaste laget på plan. Inte förrän Bradford gjorde
2-0 genom Scott Neilson kom klubben in i matchen och tog över rubbet. Nu föll Chesterfield som ett korthus och fyra minuter från slutet kunde inbytte Chris Brandon göra 3-0 inför 11,664 åskådare. Med nio poäng upp till förstaplatsen så har Bradford siktet inställt. Stuart McCalls gäng skall vara med som en utmanare om toppstriden. Det är på tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad kul. The Bantams har varit mitt favoritlag sedan jag var lite grabb. Har fått äran att se dem ett dussin gånger genom åren.
Hoppas att McCall får de resurser han behöver så att klubben kommer tillbaka.
Sedan får jag säga att denna sida är min favorit. Varje morgon blir det till att läsa allt nytt ni har skrivit.
Det förgyller min vardag :-)
Tack för mig,
mvh Freddan W