TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 19 september 2009

Tippa med TLC

Förra veckan gav 10 rätt på Stryktipset och 6 rätt på Topptipset men tyvärr inga vinster. Läste dock att någon eller några av mina tankar hjälpt en läsare att få 13 rätt och det var ju riktigt trevligt att höra. Varningen på Elfsborg visade sig vara befogad då de bara fick 2-2 och tvåan på Bolton får jag väl också vara nöjd med.
Denna veckas rad ser också svår ut men så här tror jag det blir:

1 Halmstad-Helsingborg 1X2
Dålig form hos båda lagen. HBK har dragits in i bottenstriden och behöver poäng. Man har bara förlorat en gång hemma mot HIF de senaste 10 åren. Med tanke på att Larsson och Lantz är tillbaka hos gästerna väljer jag att helgardera.
2 Arsenal-Wigan 1
Arsenal vände 0-2 till 3-2 i CL i onsdags vilket tyder på styrka. Vilar eventuellt ett par spelare men van Persie är tillbaka. Wigan har aldrig vunnit mot något Topp 4 lag och får svårt i dag med.
3 Aston Villa-Portsmouth 1
Carew tillbaka i hemmalaget och det stärker offensiven. Pompey har problem i alla lagdelar och räcker inte till i dag heller.
4 Bolton-Stoke 1
Bolton har visat upp ett bättre spel senaste matcherna och fortsätter man spela utan Elmander är det kanske dags för säsongens andra seger. Jag chansar lite, säker etta.
5 Hull-Birmingham X2 M
Birmingham har starkt försvar och välorganiserat lag. Detta är en match som passar dem. Utnyttjar man bara någon av målchanserna som dyker upp så vinner man. Annars stor risk för 0-0.
6 Cardiff-Queens PR 1
Cardiff är starka hemma och har vass offensiv. QPR samtliga matcher hittills har slutat 1-1 eller 1-0 och de är svåra att slå. Jag kör på säker etta ändå.
7 Middlesbrough-West Brom 1X2
Tipparna har gjort Boro till favorit i detta toppmöte. Jag är tveksam till det och väljer helgardering.
8 Watford-Leicester 1X
Leicester har skrivits upp i media men deras segrar har kommit på hemmaplan. Jag tror på max en poäng och lirar därför 1X. Hemmalaget har lånat in sin gamle storskytt Helgusson från QPR och ev spelar han från start redan i dag.
9 Crystal P-Derby 1X2
Hemmalaget bör höja sig efter bottennappet sist. Derby är inte fräcka heller men procenten på X och tvåa tilltalar mig. Öppen match, jag helgarderar.
10 Newcastle-Plymouth 1
Veckans förlust mot Blackpool ser jag bara som ett tillfälligt olycksfall i arbetet mot att återkomma till PL. Motståndarna har problem med skador och interna stridigheter och har inget att hämta. Säker etta.
11 Nottingham-Blackpool 1X
Forest har spelat upp sig på slutet och nu får man tillbaka två tidigare skadade spelare. Dock spelar man ofta oavgjort och därför tar jag med krysset. Lägg till att lagens tre senaste möten på City Ground alla har slutat oavgjort.
12 Peterborough-Reading 1X
Reading är favorit hos tipparna. Jag har dock känslan att det är dags för hemmalaget att ta årets första seger, de har spelat bra i flera matcher utan att ha turen på sin sida. Jag tror på minst en poäng och med lite tur blir det tre. Jag kör 1X.
13 Preston-Coventry 1
Preston har av tradition lätt för Coventry på hemmaplan. Trots förlusten av Sean S:t Ledger (till Boro) vinner man. Veckans förlust mot Scunthorpe bör få spelarna att tända till ordentligt. Säker etta.

Veckans Topptips ser ut så här: 1x, 1, 1, 1, X2, 1, 1X och 1X.

Framöver kommer vi också starta upp Oddsa med TLC men på vilket sätt det blir är inte helt klart i dagsläget men jag räknar med att köra i gång inom kort.

Lycka till allihop med helgens tips!

Inga kommentarer: