TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 26 september 2009

Tippa med TLC

Förra veckans omgång såg helt körd ut redan i halvlek men i andra började plingen gå min väg och tillslut blev det 10 rätt. HBK, Peterborough och West Brom visade sig vara bra drag och min analys av Birmingham var också riktig. Nottingham hade stort spelövertag men förlorade ändå och tipparnas skräck Queens PR fortsätter att ställa till det för mig.
I dag kommer jag chansa lite mer än normalt, gardera upp ett par storfavoriter och köra på tre säkra tvåor.

1 Kalmar FF-IFK GBG 2
IFK ser ut att ha samma flyt som 2007, spelar inte jättebra alla gånger men håller tätt bakåt och gör alltid något mål framåt. Lägg till att de haft lätt för KFF de senaste åren. Jag kör säker tvåa.
2 Birmingham-Bolton 1
Ytterligare en motståndare man bör vinna mot för att hänga kvar. Stärkta av segern och spelet senast plockar man en ny trea. Säker etta.
3 Blackburn-Aston Villa 2
AV är starka bakåt och ytterst välorganiserade. Denna match bör passa dem perfekt. Jag chansar med säker tvåa.
4 Liverpool-Hull 1
Även om Liverpool då och då tappar poäng hemma mot bottenlag har jag väldigt svårt att se det ske i dag. Hull är i mitt tycke ligans sämsta lag och den negativa trenden från andra halvan av förra säsongen har fortsatt under starten av årets säsong. Spel mot ett mål och säker etta tror jag på.
5 Stoke-Manch U 1X2
Man U har haft marginalerna med sig hittills. Trots en del skador och mindre bra spel har man vunnit 5 av 6 matcher. Stoke är svårspelade och kanske kan ta en poäng eller en riktigt bra dag alla tre. Jag kör på 1X2
6 Tottenham-Burnley 1
Tottenham har inte räckt till mot Man U och Chelsea men här är motståndet betydligt enklare. Burnley saknar ett par viktiga spelare och har inget att hämta här.
7 Wigan-Chelsea X2 M
Finns väl egentligen ingenting som talar för Wigan här. Chelsea imponerar stort men jag hoppas på en rejäl utrensning bland de inlämnade raderna och garderar med X.
8 Coventry-Middlesbrough 2
Boro blev överkörda förra veckan av West Brom men jag är helt övertygad om att de kommer spela mycket bättre i dag och då räcker det till tre poäng mot ett mediokert Coventry.
9 Derby-Bristol C X2
Derby är favorit hos tipparna men jag ser gästerna som ett bättre lag. De får tillbaka ett par spelare och jag tror på minst en poäng.
10 Leicester-Preston 1X
Preston fick en lektion av Tottenham i veckan och kommer nog fokusera på försvaret här och tar max en poäng. Leicester är starka hemma och har gjort bra ifrån sig så här långt. 1X får det bli.
11 Reading-Watford 1X2
Svår match mellan två opolitliga lag. Jag helgarderar.
12 Sheffield W-Cardiff 1X2
Lockas av procenten på Cardiff här. Efter en tid med sämre spel är det kanske dags för en ny seger. Jag helgarderar.
13 Swansea-Sheffield U 1X
Swansea har spelat upp sig på slutet och idag är viktige Dobbie tillbaka efter skada. United kanske får en reaktion efter derbyt. Jag chansar på 1X.

Följande rad gäller på Topptipset: X2, 1, X2, 1, X2, 1, X2 och 2.

Lycka till med dagens tips!

Inga kommentarer: