TLC- SVERIGES STÖRSTA OCH BÄSTA BLOGG OM BRITTISK FOTBOLL

lördag 12 september 2009

Tippa med TLC

Första omgången av Tippa med TLC gav 11 rätt på ramen men det blev bara en tia och ynkliga 25 kronor tillbaka. En okej start tycker jag. På Topptipset satt 7 matcher och bara ett mål av Blackburn hade behövts för att få in alla åtta. Lite otur där.
Personligen är jag mest nöjd med den säkra tvåan på QPR och kryssgarderingensvenssontipparnas storfavorit Wolverhampton som bara orkade med 1-1 hemma mot Hull.
Även denna veckas rad ser svår ut och många lag känns väldigt svårbedömda mest beroende på stor omsättning bland spelarna. Efter en hel del funderingar har jag kommit fram till följande rad:

1 Manchester C-Arsenal 1X2
Första riktiga testet för City. Skador i båda lagen. Svår match, jag helgarderar.
2 Blackburn-Wolves 1
Blackburn var närmast segern mot West Ham och får en ny chans i dag av mig när motståndet är lite sämre än sist.
3 Liverpool-Burnley 1
Liverpool måste vinna hemmamatcher mot lag av Burnleys kaliber för att tillhöra toppen. Mascherano saknas men resten av truppen är tillgänglig. Kanske får unge Jay Spearing ligadebutera för hemmalaget.
4 Portsmouth-Bolton 1X2
Den stora omsättning på spelare i hemmalaget gör dem svårbedömda. Bolton har också fått en tung start och är nog nöjda med en poäng. Jag helgarderar för säkerhets skull.
5 Stoke-Chelsea 2
Chelsea ser riktigt starka ut och jag tror man gör det som behövs för att relativt enkelt manöverera ut Stoke.
6 Sunderland-Hull 1
Jag tror på Sunderland i år och har tippat dem på övre halvan. Hull kommer få kämpa i botten och räcker inte till i dagens match. Säker etta.
7 Wigan-West Ham X2
West Ham är stabilt och välorganiserat. Deras spel gör sig ofta bättre borta än hemma och i dag mot ett segersuget Wigan får man en match precis i sin smak.
8 Elfsborg-GAIS 1X M
Anders Svensson kanske är sliten efter landskamperna och Stefan Ishizaki är skadad. På tok för stor favorit och ett kryss skulle rensa friskt bland de inlämnade raderna.
9 Trelleborg-Kalmar FF 1X
KFF har tappat de bröderna Elm sen sist och jag tror på max en poäng mot hemmastarka TFF.
10 Coventry-Bristol C 1X2
Coventry är favorit enligt tipparna men jag ser gästerna som ett bättre lag. Stor omsättning på spelare gör att jag helgarderar.
11 Preston-Swansea 1
Obesegrade hemmalaget bör kunna kämpa ner ett skadedrabbat Swansea trots att de värvat min gamle CM favorit Cedric van der Gun.
12 Reading-Doncaster 1
Reading har haft enormt stor omsättning på spelare men flera av de nya håller hög standard och jag tror man vill visa hemmapubliken vad man kan. Chansar lite här, säker etta.
13 Sheffield W-Nottingham 1X
Nottingham är har startat sämre än förväntat och är troligtvis nöjda med kryss. Sheff W går för tre poäng och är svårslagna. Nöjer mig med 1X.

Veckans Topptips ser ut så här: X2, 1, 1, X2, 2, 1, X2 och 1X.

Hoppas på god tur!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huckerby -> Tack så in i helvete mycket för dina råd och rön. Mycket ta vare denna sida så kammade jag i 13 rätt igår.

Tack!!!!!

Nicke,Swede-Magpie

Huckerby sa...

Stort grattis till 13 rätt!
Kul att någon eller några av mina tankar kunde hjälpa dig.
Själv tar jag nya tag i jakten på 13 rätt nästa vecka